sardynia

22 mar 2018

kempingi na Sardynii

gdzie nocować na Sardynii?

Od samego początku, planując nasze wakacje na Sardynii zakładaliśmy, że będziemy nocować w namiocie. Na wyspie jest ciepło, nawet w drugiej połowie września, a do tego jest tam bardzo dużo kempingów, lepszych i gorszych. Namiot, jako sposób na nocleg dawał nam dużą niezależność. Mogliśmy planować z dnia na dzień nasz pobyt na wyspie i być blisko plaż, na których chętnie wypoczywaliśmy.
Trudno mi odpowiedzieć na pytanie, czy to najtańsza forma noclegu, zapewne tak, choć jeszcze tańszą wydaje się być nocowanie w namiocie poza kempingami czy polami namiotowymi, na dziko. Węzeł sanitarny, choć nie zawsze idealny i darmowy, to moje absolutne minimum dla dobrego wypoczynku.
Kempingi na Sardynii są rozlokowane głównie u wybrzeży wyspy. Warto na początku naszej przygody na wyspie zakupić mapę, która pokaże nam, gdzie znajdziemy najbliższy kemping. My właśnie tak wybieraliśmy miejsca na nocleg, czyli tam gdzie było nam po drodze oraz w pobliżu ciekawych miejsc.
Staraliśmy się zostawać w jednym miejscu 2-3 noce, aby składanie i rozkładanie naszego „domu” nie zajmowało nam całej naszej wyprawy. Z uwagi, że nasz pobyt na wyspie był już mocno po sezonie (druga połowa września), nie musieliśmy rezerwować żadnego pobytu, jednak podejrzewam, że w sezonie może być ciężko znaleźć wolne miejsce na kempingu, bez uprzedniej rezerwacji.

kemping w Villasimius

kempingi na Sardynii

Kemping Isola Dei Gabbiani – nasz pierwszy przystanek na Sardynii. Mimo, że było już po sezonie, to do wyboru mieliśmy jedynie kilka wolnych miejsc, do tego bardzo małych. Ledwie wystarczających na rozłożenia naszego małego namiotu i na zaparkowanie auta. Kemping jest położony na lekkim wzniesieniu, z uwagi, że w tym rejonie wieje silny wiatr, należy dobrze zabezpieczyć namiot, żeby nam go nie porwał. Należy również pamiętać o zabezpieczeniu prania klamerkami. Sanitariatów na kempingu jest dość sporo, woda ciepła w cenie. Na miejscu również jest restauracja / kawiarnia oraz sklep (całkiem fajnie zaopatrzony). Dla gości dostępne są też domki do wynajęcia. Na terenie kempingu bezpłatne WiFi.

• koszty pobytu: mały namiot, miejsce 5 m kw. w cenie od 19 € do 39 €; koszt pobytu 1 osoby/6 – 12 €; ciepła woda i elektryczność gratis (cennik na 2018 rok)
  • dodatkowe informacje: strona internetowa kempingu
  • atrakcje w okolicy: skała Niedźwiedzia z piękną panoramą na okolicę

Kemping Is Aruttas – kemping położony w bliskiej odległości od plaży Is Aruttas. We wrześniu, w środku tygodnia wyglądał na mało zaludniony. Na kempingu było dużo opuszczonych przeczep kempingowych, prawdopodobnie osób które przyjeżdżają tu na weekend. Puste przyczepy potęgowały odczucie, że kemping to miejsce opuszczone. Na miejscu jest sklep (słabo zaopatrzony), jednak rano można się tam napić kawy i zjeść świeżego rogalika. Sanitariaty są ok, choć brakowało ciepłej wody (podgrzewana była w bojlerach). Na kempingu jest miejsce ze stołami i ławami oraz grill. Opuszczając teren kempingu w jego tylnej części, po ok 5 minutach marszu jesteśmy już na plaży i możemy w pełni rozkoszować się odpoczynkiem w pełnym słońcu. Na kemping, prócz miejsca przy recepcji, brak jest zasięgu, nie ma również WiFi.

• koszty pobytu: mały namiot od 1 € do 3 €; auto od 4 € do 5 €; koszt pobytu jednej osoby od 8 € do 17 €; elektryczność od 3 € do 4 €; ciepła woda gratis (cennik na 2018 rok)
  • dodatkowe informacje: strona internetowa kempingu
  • atrakcje w okolicy: ruiny Tharros, obserwacja ptaków, plaże

Kemping w Villasimius – to chyba jeden z ładniejszych kempingów na jakich byliśmy. Całość terenu obsadzona jest sosnami, a do najbliższej plaży mamy 2 minuty pieszo. Jest tam bardzo spokojnie, mimo dużej ilości gości. Na trenie kempingu znajdują się restauracja, gdzie możemy zjeść smaczną rybę oraz kawiarnia. Sanitariaty są czyste, ciepła woda jest na żetony (4 minuty ciepłej wody w cenie pobytu). Tuż za bramą kempingu jest sklep, bardzo dobrze zaopatrzony mały market, mają tam zacne wina z regionu. Ten kemping wspominam najmilej ze wszystkich kempingów na Sardynii. WiFi na terenie kempingu jest dodatkowo płatne.

• koszty pobytu: namiot od 0 € do 4 €; koszt pobytu jednej osoby od 9 € do 16 €; auto od 3 € do 4 €; elektryczność płatna dodatkowo; ciepła woda w cenie (żetony)
  • atrakcje w okolicy: centrum miasta Villasimius, Capo Carbonara

Kemping Village Orri – na terenie kempingu goście mają do dyspozycji basen! Plaża znajduje się tuż za ogrodzeniem kempingu. Kemping jest fajnie położony i jak na to, że jest po sezonie, jest tam tłoczno. Przy basenie bezpłatne WiFi oraz sklepik z podstawowymi produktami spożywczymi. Prysznice są bardzo fajne i co najważniejsze nie brakuje ciepłej wody, która jest w cenie pobytu. Elektryczność płatna dodatkowo. Na tym kempingu spędziliśmy najmniej czasu, z uwagi na nasze całodniowe wycieczki – na najwyższy szczyt Sardynii i do wąwozu Su Gorropu.

• koszty: koszt pobytu jednej osoby od 7 € do 15 €; namiot od 4 € do 11 €; auto od 0 € do 2 €, prąd 3 € (cennik 2018)
  • dodatkowe informacje: strona internetowa kempingu
  • atrakcje w okolicy: czerwona skała w Arbatax

Kemping Cala D’Ambra – znajduje się w pobliżu centrum miejscowości San Teodoro, które wieczorową porą jest miejscem chętnie odwiedzanym. Kemping z widokiem na morze, można, przy odrobinie szczęścia rozbić swój namiot, tak by mieć piękny widok z rana. Kemping po sezonie był prawie pusty, prócz nas, rozbitych namiotów było zaledwie pięć. Na terenie kempingu nie było restauracji czy też sklepu. Na śniadanie najlepiej udać się do restauracji przy plaży, która znajduje się 10 minut spacerem od kempingu.

• koszty: pobyt jednej osoby od 9 € do 14,5 €; rozłożenie namiotu, w zależności od wielkości miejsca od 3 € do 15 €; auto poza sezonem bezpłatnie
  • atrakcje w okolicy: Olbia

INFORMACJE PRAKTYCZNE

• praktyczne informacje, co zabrać ze sobą na kemping i pod namiot
  • miejsce w sieci, gdzie możecie znaleźć większość kempingów w całej Europie