Poznań Główny, Kraków Główny, Wrocław Główny i dlaczego Warszawa Centralna? Odpowiedź na to pytanie znaleźliśmy przy ulicy Towarowej, w trakcie spaceru po Warszawie, gdzie niepozorny budynek wciśnięty pomiędzy zabudowę magazynowo – przemysłową zdobi napis Warszawa Główna. Dziś w gmachu dawnego dworca, który jeszcze w XX wieku, do czasu otwarcia stacji Warszawa Centralna pełnił funkcję głównego dworca pasażerskiego w stolicy, możemy podziwiać ekspozycję modeli lokomotyw i wagonów kolejowych, m.in. model Luxtorpedy, która kursowała do Zakopanego oraz model kolejki jednoszynowej pochodzącej ze Stanów Zjednoczonych.
Ekspozycja swoją różnorodnością oraz precyzją wykonania modeli na dłużej przykuje uwagę nie tylko miłośnika kolejnictwa. Mnogość różnorodnych eksponatów jest imponująca, rozbudzając pragnienie ponownego odwiedzenia tego wyjątkowego miejsca.
Oczywiście modele to nie jedyna atrakcja, która czeka na nas w Muzeum. Wystarczy opuścić mury dworca i udać się na perony, przy których dumnie prezentują się parowozy, elektrowozy, lokomotywy spalinowe oraz wagon reprezentacyjny Bieruta. Między nimi znajdziemy również groźnie wyglądający, jedyny w Europie egzemplarz spalinowej lokomotywy pancernej z wagonem artyleryjskimi, tworzące improwizowany pociąg pancerny.